~ Secebis Kalam An-Nisa' ~

=> Biarkan kalam itu berkata-kata mengikut kalam yang sedia ada selari dan tidak bercanggah dengan KALAMULLAH <=

Ayat-ayat cinta bercerita?? mesti ramai yang tertanya, jiwangnya si penulis ini, tetapi ia merupakan satu pengenalan bahawa siapakah sumber inspirasi di sebalik tabir si penulis ini..inilah dia keluarga tercinta yang banyak memberi sokongan dan dorongan kepada saya serta penulisan ini. Semoga segala jasa kalian akan diberkati Allah di dunia & akhirat. Dormudi bin Jasman(bapa) & Asiah binti Salleh(ibu) suatu nama yang tidak akan dilupakan kerana tanpa kasih sayang dan sifat belas ihsan mereka tiadalah saya di sini di kalam dan laman ini untuk menulis bagi Islam tercinta. sekalung ucapang jutaan terima kasih buatmu ayah & ibu. Merupakan anak sulung dalam keluarga, satu tanggungjawab yang besar yang harus dipikul untuk memberikan contoh terbaik terutamanya kepada adik-adik serta menjadi kebanggaan kepada keluarga. Hospital Lumut, Perak menjadi saksi lahirnya seorang bayi perempuan yang diberi nama Ida Dayana. Itulah pemilik laman blog ~ secebis Kalam An-Nisa' ~ ini. Kini menetap di Sungai Besar, selangor bersama-sama ayah, ibu dan 4 orang adik yang lain. Anak kedua (Mohammad Alfian-20 tahun), anak ketiga (Ida Dalila-18 tahun), anak keempat (Muhammad Sufian-9 tahun) dan anak yang kelima (Ida Adliana-3 tahun). Awal pendidikan di taska sungai haji dorani bermula umur 5 tahun, tadika simpang 5 (6 tahun), sekolah kebangsaan simpang 5 (7-12tahun), sekolah agama menengah sungai haji dorani (13-15tahun), sekolah agama menengah bestari JAIS (16-17tahun), universiti darul iman malaysia terengganu (dip,18-21tahun), universiti kebangsaan malaysia (bachelor selama 2 bulan,21tahun), universiti mu'tah jordan (bachelor-kini). Alhamdulillah semoga dengan pengenalan yang serba sedikit mengenai diri ini dapat kita membina ukhwah fillah seteguh seribu tiang di jerash. K, wassalam dari saya untuk semua ummat sejagat.

Sukacita saya ingin menyatakan bahawa di laman ini kita semua terbuka untuk membincangkan pelbagai topik yang dirasakan sesuai seiring dengan peredaran zaman dalam kita menyampaikan dakwah tetapi baiklah kiranya kita tidak menyentuh mana-mana hak peribadi individu lain. Saya amat berbesar hati sekiranya ada di kalangan anda yang ingin dan sudi untuk menghantar sebarang idea dan karya yang boleh dimuatkan di laman blog ~ secebis kalam An-Nisa' ~ untuk dikongsikan bersama orang lain. Sebarang penulisan dan karya yang dihantar adalah hak cipta terpelihara. Mungkin ada yang tertanya kenapa saya perlu melakukan sedemikian, kerana ia merupakan salah satu cara untuk saya membuka ruang kepada sesiapa yang berminat untuk menulis dan berkongsi bersama orang tetapi tidak berkesempatan untuk membina laman blog sendiri atau sebab-sebab yang lain. Anda boleh menghantar sebarang karya atau idea ke email saya (dayana_islamic@yahoo.com) atau (idayana87@gmail.com). Karya-karya anda amat dialukan,Barakallahufikum(",)


salam paradigma buat semua warga malaysia terutamanya dan semua warga dunia amnya...jom kita berkongsi pengalaman satukan pemikiran demi kepentingan umat sejagat(",)

KeNaPa SayA MenULiS...??

Why i'm here dan kenapa saya menulis?? Suatu persoalan yang timbul di benak fikiran, yang sentiasa terdetik di hati saya.. sejak lama dulu lagi hati ini memberontak untuk menulis tetapi baru kini akhirnya tiba juga impian itu direlisasi. Penulisan dan pencarian idea bukanlah sesuatu yang mudah tetapi ia memerlukan satu komitmen yang tinggi dan iltizam yang berterusan. Kadang-kadang terdetik juga di hati samada mampu ke diri ini untuk menulis dan memberikan output yang berguna kepada orang lain sedangkan diri ini adalah seorang insan yang mempunyai banyak kelemahan. Tetapi bila difikirkan kembali, semoga dengan penulisan yang sedikit itu dapat memberikan impak yang besar kepada perjalanan dakwah islamiyyah itu sendiri dan pembentukan ummah. Di sini ingin saya berkongsi luahan hati kenapa saya perlu menulis..Ada sesetengah yang berpendapat dengan menulis boleh meluahkan segala isi hati, ia juga merupakan satu hobi tetapi banyak lagi yang boleh dijadikan sebab mengapa kita perlu menulis. Antara sebab kenapa saya menulis adalah untuk mengembangkan idea & ilmu yang saya ada kepada semua agar ia tidak membeku serta tersimpan seperti satu khazanah yang tiada gunanya di dalam otak pemikiran saya. Sebenarnya banyak faedah yang kita boleh perolehi dengan penulisan dan perkongsian idea serta ilmu. Di sini dengan berlapang dada dan penuh kesyukuran, semoga penulisan dan percambahan idea serta illmu yang tidak seberapa ini dapat membawa kebaikan untuk semua walaupun sedikit. Semoga dengan terbinanya laman yang berpaksikan dakwah islamiyyah LillahiTa'ala ini juga dapat sekiranya kita semua bertukar-tukar dan berkongsi ilmu serta idea sesama kita. Di harap juga terdapatnya kritikan-kritikan yang membina dan tangan-tangan yang sudi kiranya menghulurkan karya untuk dikongsikan bersama. Mungkin juga terdapat buah fikiran serta nasihat-nasihat yang berguna untuk diperbaiki sepanjang perjalanan pembinaan blog ini serta dakwah yang ingin disampaikan dari semasa ke semasa. Maka, sampai di sini sahajalah dahulu secebis kalam An-Nisa' yang dapat saya sampaikan sebagai muqaddimah pengenalan kepada blog saya ini. Semoga kita akan berjumpa lagi dengan lambakan ilmu dan idea yang berkualiti serta berguna dari saya dan anda semua. Sekian, salam ukhwah dari saya ~ secebis kalam An-Nisa' ~

About this blog

Saya mengalu-alukan kehadiran anda di laman blog ini..
Semoga kita semua mendapat keredhaan-Nya di dunia & akhirat..
Jazakallah khairan kathiran(",)

teman blog yang manja

Páginas

Páginas vistas en total

Powered By Blogger

Entradas populares

Followers

clock

Calendar Hijrah

Chit Chat Muhasabah


ShoutMix chat widget

asmaul husna

Buscar

Laman Tetamu

Nasyid FM